Puntuación #2

Vydáno dne 05.06.2022

Test, ve kterém si můžete ověřit základní pochopení interpunkce ve španělských větách.



  1. Aristofánes (444? a. C. – ¿380? a. C.) y Eurípides (¿485? a. C. – 406 a. C.)

    1. Je to naprosto v pořádku
    2. Otazníky PŘED číslovkou 380 je navíc
    3. U číslovky 444? by měl být otazník – ¿444?
    4. U poslední číslovky chybí otazníky – ¿406?
  2. Empaque tu maleta todo lo necesario: la ropa, los utensilios higiénicos, las bebidas y el pasaporte.

    1. Dvojtečka za necesario je navíc: necesario
    2. En la maleta by mělo být mezi pomlčkami: - en la maleta -
    3. Chybí čárka za slovem maleta: maleta,
    4. Je to zcela v pořádku
  3. El Dr Marcelló se va a cambiar de dirección el próximo 27 de marzo

    1. Je to zcela v pořádku
    2. Za přijímením Marcelló by mla být čárka: Marcelló,
    3. Za slovem residencia by měla být čárka: residencia,
    4. Za zkratkou Dr by měla být tečka: Dr.
  4. ¡Respiratoria o mascarilla necesaria! ¡tienes que lavar las manos!

    1. Je to zcela v pořádku
    2. Mezi frázemi jsou navíc vykříčníky: …necesaria. Tienes que…
    3. Místo otazníků by měla být pomlčka: necesaria – tienes que…
    4. Tienes by mělo být s velkým počátečním písmene: ¡Tienes!
  5. Z dopisu:

    Queridos amigos

    voy a llegar la semana que viene por la tarde.

    1. Chybí čárka za amigos a druhá za viene: Queridos amigos,… + …que viene, por la…
    2. Je to zcela v pořádku
    3. po amigos by měla být čárka: amigos,
    4. Za amigos by měla být dvojtečka: amigos:
  6. Asunción capital de Paraguay ha crecido lentamente.

    1. Je to zcela v pořádku
    2. Za Asunción a za Paraguay by měly být čárky: Asunción, capital de Paraguay, ha crecido…
    3. Za Asunción by měla být čárka: Asunción, capital…
    4. Za slovem Paraguay by měla být čárka: …de Paraguay, ha crecido…
  7. Pero cómo que fuiste a la escuela?

    1. Na začátku věty by měl být otazník: ¿Pero cómo que…*
    2. Před como by měl být otazník: Pero ¿cómo que…?
    3. Za pero by měla být čárka a následuje otazník: Pero, ¿cómo que…
    4. Za pero by měla být čárka: Pero, cómo que…
  8. Para mi novia todavía tengo que comprar carne, huevos, patatas… Tři tečky zde

    1. nahrazují zkratku etc.
    2. Naznačují záměrné mysteriózní nedokončení věty
    3. Nemají být
    4. Žádná z možností
  9. Hijo tienes que estudiar para obtener un trabajo sólido.

    1. Chybí dvě čárky – jedna za hijo a druhá za estudiar: Hijo, tienes que estudiar, para obtener…
    2. Je to zcela v pořádku
    3. Před para bude čárka: que estudiar, para obtener…
    4. Za hijo bude čárka: Hijo, tienes…
  10. Se dice: «Al mal tiempo buena cara»

    1. Chybí zde čárka za tiempo a tečka před druhou úvozovkou: *Al mal tiempo, buena cara.»
    2. Chybí zde dvě tečky – obepínají druhou uvozovku: cara.».
    3. Chybí zde tečka před druhou úvozovkou: cara.»
    4. Za úvozovkou na konci bude tečka
Správné odpovědi: 1) c, 2) d, 3) d, 4) d, 5) d, 6) b, 7) b, 8) a, 9) d, 10) d
Přepis bublinkové nápovědy: