španělština zdarma

Poradte

 

ahoj, jsem začátečník, přítomný čas průběhový se tvoří estar + gerundium (kořen + ando,iedno), už jsem se setkal hodněkrát, že bylo v textu: mimando (mimar = mim-ando), bez estar, lze tedy tvořit bez tohoto pomocného slovesa a jak by se to vůbec přeložilo ? jak vím, jaká je to osoba bez toho slovesa ? nebo preterito perfecto v textu je bez pomocného haber; např. el cielo nublado, proč není el cielo ha nublado, encediendo, mimando a Neymar, nejsou tam pomocná slovesa, co je to za tvary ??

Odkaz na příspěvek Příspěvek od tomasespana vložený před 11 lety

ahoj, jsem začátečník, přítomný čas průběhový se tvoří estar + gerundium (kořen + ando,iedno), už jsem se setkal hodněkrát, že bylo v textu: mimando (mimar = mim-ando), bez estar, lze tedy tvořit bez tohoto pomocného slovesa a jak by se to vůbec přeložilo ? jak vím, jaká je to osoba bez toho slovesa ? nebo preterito perfecto v textu je bez pomocného haber; např. el cielo nublado, proč není el cielo ha nublado, encediendo, mimando a Neymar, nejsou tam pomocná slovesa, co je to za tvary ??

Samostatné gerundium lze ve španělštině použít. Do češtiny se překládá například přechodníkem či celou další větou. <br/> Me mira trabajando. TTT Vyjadřuje často nějaký děj souběžný s dějem věty hlavní. O jakou osobu se jedná, se pozná z tvaru časovaného slovesa. Často také funguje jako přídavné jméno – un hombre encendiendo el fuego TTT – v takovém případě vyjadřuje aktivní děj. el cielo nublado není préterito perfecto bez haber, nýbrž příčestí trpné – participio. To složené tvary se tvoří pomocí haber + participia. Samostatné příčestí nabírá ráz přídavného jména,a když příčestí trpné, pak i samotné přídavné jméno bude trpné – el cielo nublado TTT

Takže <br/> el hombre encendiendo el fuego TTT la candela encendida TTT